JavaScript Egyszerű Adattípusok – Feladatok

A YouTube csatornánkon közzétettünk egy többrészes sorozatot. Ebben a sorozatban a JavaScript nyelv alapjairól van szó. Az első öt videó az adattípusokkal foglalkozik.

A number adattípus

Ebben a videóban a számokkal foglalkozunk.

1. feladat: Párosítsd össze az értékeket a lehetséges megoldásokkal:

A. 5 ** 2 + 1 

B. 11 * 11 - (-4) 

C. 1e2 - 11 * 8 - 2 * 2 / 4

Lehetséges megoldások:

26

711

11

165

125

2. feladat: Add meg a következő számok értékét és típusát.

a. (1 - 1) / 0 

b. (1 - 1) / 1 * 0 

c. 5e0 

d. 5 ** 0 / 0 

e. 5 ** (0 / 0)

A string adattípus

1. videó:

2. videó:

1. feladat: Írd ki a következő stringeket JavaScript-ben a konzolra:

  • "Akkor jársz a helyes úton, ha mások szerint őrültek az ötleteid." - mondta Tina Seelig.
  • A C:\Dokumentumok mappába ments mindent.
  • Írd ki az alábbi visszaszámlálást egyetlen console.log utasítással:
3
2
1
START!

2. feladat: Válaszd ki a number típusú értékeket az alábbi listából:

a. +"1" 

b. Number.parseInt("") 

c. Number("1") 

d. 1 + "1" 

e. "1" + 1 f. 1 + +"1"

3. feladat: Határozd meg a következő értékeket:

a. Number.parseInt( "1.25") 

b. Number.parseInt( "1 2" ) 

c. Number.parseInt( "5", 2 ) 

d. Number.parseInt( "15", 2 ) 

e. Number.parseInt( "f", 16 ) 

f. Number.parseInt( "ES6" ) 

g. Number.parseInt( "ES6", 16 )

Boolean adattípus, feltételek, ternáris operátor

Videó: hamarosan…

1. feladat: Válaszd ki azokat az értékeket, amelyek (1) értéke true, (2) igazzá értékelhetők ki (truthy).

a. 1 

b. "" 

c. "false" 

d. !!"false" 

e. 0 == '' 

f. 0 === '' 

g. 0 != !1 

h. 0 !== !1 

i. 1 != !1 

j. 1 !== !1 

k. null 

l. undefined 

m. null == undefined

n. null === undefined

2. feladat: Állapítsd meg a program futtatása nélkül, hogy mit írnak ki az alábbi utasítások a konzolra.

// A. Aritmetika
console.log( 2*2+4 );

// B. Ternáris operátor
console.log( 3 % 2 ? 'egy' : 'nulla' );

// C. Not a Number
console.log( (0/0) == NaN );

Ellenőrizd a fenti feladatok megoldását a programkód futtatásával.

3. feladat: JavaScript segítségével váltsd át a következő 16-os számrendszerbeli számokat tízes és kettes számrendszerbe: 0FffFFFFFF9910. Segítség: tízes számrendszerből kettes számrendszerbe a következőképp alakíthatunk számokat:

Number( 2 ).toString( 2 );
// --> "10"

Number( 3 ).toString( 2 );
// --> "11"

4. feladat: A kifejezés kiértékelése nélkül becsüld meg, hogy mit kapsz eredményül, ha a a 2 ** 24 értékből kivonod az FFFFFF 16-os számrendszerbeli számnak megfelelő értéket. Utána írj egy JavaScript kifejezést, amely kiszámolja ezt a különbséget.

5. feladat: Milyen típussal modelleznéd a következő adatokat? Ha Number típust használsz, azt is add meg, hogy egész vagy lebegőpontos számot használnál.

A. a neved

B. a bankszámlaszámod

C. az életkorod

D. az, hogy nagykorú vagy-e

E. egy könyv ára 9 dollár 95 cent

Írd le magadnak az általad választott adattípust, és mindenképp nézd meg a megoldást!

Scroll to Top